Dlaczego kontraktowy producent elektroniki powinien zapewniać profesjonalną obsługę klienta?
Wybór dostawcy elektroniki nie jest prosty. Nie chodzi tylko o to, żeby znaleźć producenta, który dysponuje odpowiednim zapleczem technologicznym – ma park maszynowy oraz technologię produkcji pozwalającą na wykonanie zlecenia – lecz także o to, żeby postawić na takiego, który rozumie biznes i potrzeby klienta, a przy tym kładzie odpowiedni nacisk na wysoką jakość obsługi. Dlaczego to ma znaczenie? Ponieważ dostawca elektroniki bezpośrednio wpływa na funkcjonowanie firmy zamawiającego.
Produkcja elektroniki to złożony, wieloetapowy proces, który wymaga użycia specjalistycznych urządzeń i technologii. Jednak maszyny to nie wszystko. Żeby mogły działać prawidłowo, potrzebni są wysoko wykwalifikowani ludzie potrafiący je zaprogramować i ocenić ich pracę. Każdy producent elektroniki musi zadbać nie tylko o zaplecze technologiczne, lecz także zrobić wszystko, żeby zatrudniać najlepszych specjalistów. Ale to nadal nie koniec. Z punktu widzenia kontrahentów bardzo istotna będzie również jakość obsługi całego procesu współpracy. Dlaczego to ma znaczenie?
Kontrahent to partner
Jeżeli szuka się producenta elektroniki na zlecenie, trzeba myśleć o nim jak o partnerze w biznesie. Z tym dostawcą będzie się współpracować przez jakiś czas i to on realnie wpłynie na działanie firmy. Jak to możliwe? Produkcja płytek PCB może przebiegać bez problemów, ale nie zawsze tak jest. Zdarza się, że w procesie dochodzi do błędów wpływających zarówno na koszty, jak i na termin realizacji. Wtedy, gdy okaże się, że płytki nie trafią do klienta na czas, klient nie będzie w stanie zamontować ich w urządzeniach docelowych, co wpłynie na ryzyko utraty wiarygodności w oczach jego kontrahentów, a nawet spowoduje konieczność zapłacenia kar umownych. Dlatego partnerskie podejście w biznesie to podstawa. Chodzi nie tylko o to, żeby kontaktować się z dostawcą w trakcie przekazywania plików, lecz także móc liczyć na jego doradztwo i wsparcie – to on jest w stanie wskazać optymalne rozwiązania, które warto wdrożyć.
Jeżeli szukasz takiego dostawcy, sprawdź naszą kompleksową ofertę produkcji elektroniki https://printor.pl/oferta/. Naszą markę oraz wiarygodność rozwijamy i utrzymujemy od ponad 40 lat. Produkujemy płytki PCB, przeprowadzamy montaż SMT i montaż THT oraz świadczymy usługi dodatkowe w procesie produkcji elektroniki.
Znajdź partnera, który rozumie Twój biznes i potrzeby
Żeby wskazanie najlepszych rozwiązań było możliwe, producent elektroniki tworzący płytki PCB musi rozumieć branżę, w jakiej działa klient. Innego podejścia wymaga elektronika użytkowa, a innego przemysłowa czy wykorzystywana w medycynie. Tu nie da się działać szablonowo, bo nie ma jednego uniwersalnego szablonu, który mógłby się sprawdzić. Stąd dostawca usług EMS powinien rozmawiać z kontrahentami, umieć przeprowadzać briefing i być elastyczny – otwarty na zmieniające się potrzeby klienta. Briefing, jeśli będzie dobrze przygotowany, pozwala także uporządkować niektóre informacje i ułatwia przejście przez proces ofertowy. Bez dobrego początku trudno uzyskać zadowalające efekty.
Stawiaj na transparentność na każdym etapie współpracy
Poza tym obsługa klienta pomaga zbudować zaufanie. Wtedy, gdy kontrahent wie, że zawsze może zadzwonić, dopytać o kwestie, które budzą jego wątpliwości oraz szybko uzyskać odpowiedzi, czuje się bezpieczniej. Niektórzy producenci elektroniki idą o krok dalej i zapraszają klientów na audyty w siedzibach swoich firm. W trakcie takiego spotkania można nie tylko spokojnie porozmawiać o potrzebach, lecz także zobaczyć z bliska możliwości technologiczne i poznać działy, które mają być zaangażowane w projekt. Transparentność wpływa na zaufanie, a zaufanie na chęć współpracy.
Sprawdź, jak wygląda komunikacja
Na koniec zostało jeszcze jedno. Od dostawcy usług EMS oczekuje się, że będzie sprawnie odpowiadał na pytania i reagował na ewentualne problemy. Nic w tym dziwnego, w końcu powierza się mu jeden z kluczowych procesów. Dlatego w trakcie szukania kontrahenta trzeba zwrócić uwagę na to, w jakim tempie udziela informacji. Jeśli sprawnie komunikuje się wewnątrz firmy i ma rozbudowaną sieć kontaktów na zewnątrz, będzie w stanie dostarczać właściwe dane w stosunkowo krótkim czasie na każdym etapie współpracy.