13. Zgłoszenia
Informacje dotyczące możliwości zgłoszenia naruszeń na podstawie Ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku.
Kim jest sygnalista?
Sygnalista to osoba, która etycznie zgłasza naruszenia prawa w miejscu pracy. Zgłoszenie to musi być oparte na dowodach i służyć interesowi publicznemu, a nie osobistemu.Jakie rodzaje naruszeń można zgłaszać?
Zgłoszenia dotyczą naruszeń związanych z m.in.: zamówieniami publicznymi, zapobieganiem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwem produktów, ochroną środowiska, zdrowiem publicznym, ochroną konsumentów, bezpieczeństwem teleinformatycznym, korupcją i innymi.Jak można zgłosić naruszenie?
Zgłoszenie można złożyć do Koordynatora ds. Obsługi Zgłoszeń za pomocą dedykowanej skrzynki mailowej (printorsygnalisci@outlook.com) lub osobiście, wypełniając formularz zgłoszeniowy.Czy zgłoszenia są anonimowe?
Tak, tożsamość sygnalisty jest chroniona. Dane osobowe sygnalisty są przechowywane w tajemnicy i dostępne jedynie dla Koordynatora oraz Zastępcy przez 12 miesięcy od momentu zgłoszenia.Jakie konsekwencje grożą za fałszywe zgłoszenie?
Fałszywe zgłoszenie może skutkować odpowiedzialnością pracowniczą, rozwiązaniem umowy o pracę, a także karami grzywny, ograniczenia lub pozbawienia wolności do 2 lat.