Decyzja o wyborze partnera EMS w zakresie produkcji elektroniki na zlecenie, czyli usługa kontraktowej produkcji elektroniki nie należy do prostych zadań, gdyż jakość współpracy bezpośrednio wpływa na zamawiającego.
Dlaczego tak jest?
Powodem jest fakt, iż dostawcy elektroniki mają bezpośredni wpływ na proces produkcji i zakres operacyjny funkcjonowania firmy. Przy założeniu, że nasz dostawca posiada odpowiedni park maszynowy i technologię produkcji kluczowe w całym procesie oceny efektywności współpracy z takim partnerem będzie również jakość obsługi Klienta. To najczęściej tzw. niewidzialne procesy, które konsumują nasz czas i zasoby w firmie. Zatem czym się kierować przy wyborze partnera w kontraktowej produkcji elektroniki tak, aby jednocześnie otrzymać wysoką jakość obsługi Klienta? Podpowiadamy na co warto zwrócić uwagę!
Partnerskie podejście do współpracy
Efektem usługi produkcji elektroniki nie jest jedynie wysokiej jakości produkt, ale też wsparcie Klienta i sposób współpracy. Kluczem do uzyskania zadowolenia dla obu stron jest zachowanie relacji partnerskich pomiędzy firmami. Dzięki takiemu podejściu klient może liczyć na wsparcie i doradztwo dostawcy, które obejmuje więcej aniżeli przesłanie odpowiednich plików i dokumentów niezbędnych do przygotowania procesu produkcji, ale również konsultacje, których celem jest znalezienie optymalnych rozwiązań w perspektywie długoterminowej.
Zrozumienie biznesu i potrzeb Klienta
Współpracujemy z wieloma branżami, gdyż producentów urządzeń zawierających elektronikę znajdziemy w wielu dziedzinach przemysłu oraz do zastosowań indywidualnych. Elektronika jest wszechobecna w naszym życiu i śmiało można stwierdzić, że dzisiaj bez niej nie moglibyśmy się tak dynamiczne rozwijać, np. w zakresie bezpieczeństwa, komunikacji, rozrywki, medycyny, transportu, itd. Dlatego tak ważne jest poznanie specyfiki danej branży, konkretnych wymagań, ale też pewnych zależności, które istotnie wpływają na cały proces współpracy – jej tempa i ostatecznych efektów. Niestety szablonowe podejście do każdego Klienta może mieć uzasadnienie jedynie na wybranym odcinku całej współpracy, kiedy to mamy już kilka realizacji za sobą z danym Klientem, dlatego staramy się unikać rutyny i systematycznie analizujemy naszą współpracę. Dużą wagę przykładamy do rozmowy i spotkań z klientem (w obecnym czasie głównie online), które nazywamy briefingiem, wszystko po to, aby zadać jak najwięcej biznesowych pytań w zakresie danego projektu, planów na przyszłość, potrzeb i specyficznych wymagań. Taką formę początkowego etapu współpracy jakim jest właśnie briefing bardzo doceniają nasi Klienci, którym pomagamy w ten sposób, aby właściwie mogli uporządkować i przekazać kluczowe parametry, wymagania i informacje, które są niezbędne do przejścia do następnego etapu jakim jest proces ofertowy. Warto przy tym zwrócić uwagę, że ten początkowy wsad informacji od Klienta jest dość newralgiczny, bo na tej podstawie Klient otrzymuje ofertę i proponowany zakres współpracy. Można sobie zatem wyobrazić, że w sytuacji kiedy już na samym początku nie zadbaliśmy o pozyskanie wszystkich niezbędnych i dodatkowych informacji to jakość przygotowanej oferty będzie wprost proporcjonalna do omawianego etapu współpracy jakim jest briefing początkowy Klienta.
Wsparcie Klienta przez zespół ekspertów dostawcy elektroniki
W projekty i poszukiwanie rozwiązań angażują się zawsze nasi specjaliści z różnych obszarów, np. technolodzy, specjaliści od jakości, czy liderzy poszczególnych obszarów produkcyjnych (montaż SMT, montaż THT, produkcja PCB, testy elektroniki). Naszą siłą jest zespół, dlatego praca zespołowa pozwala szybciej i skuteczniej rozwiązywać problemy i znajdywać rozwiązania, takie podejście bez wątpienia przekłada się na korzyści dla naszych klientów i ogólną satysfakcję z całej współpracy.
Transparentność – droga do zaufania w biznesie
Wiemy jak ważne jest zaufanie, ale też doskonale rozumiemy, że jest to pewien proces poznawczy, tak, aby móc się upewnić, że dokonamy właściwej decyzji. Dlatego często polecamy nowym Klientom spotkanie w siedzibie naszej firmy, podczas którego może odbyć się audyt, gdzie z przyjemnością zaprezentujemy nie tylko nasze możliwości technologiczne, ale przedstawimy nasz zespół i poszczególne działy, które będą zaangażowane w projekt Klienta. Takie spotkania są niebywałą wartością dla nas i okazją do poznania Klienta.
Szybka i otwarta komunikacja na każdym etapie współpracy
Kluczem do dobrej komunikacji z Klientami jest efektywna współpraca wewnątrz firmy oraz wśród pracowników. Pracujemy w specjalistycznej branży, więc często musimy się konsultować i szukać wsparcia wewnątrz, aby w efekcie dostarczyć właściwych informacji i odpowiedzi naszym Klientom. Dlatego działamy sprawnie wewnątrz i dzięki temu Klienci otrzymują profesjonalną obsługę Klienta na każdym etapie współpracy. Wszystkie zgłoszenia, sprawy i zapytania podejmują nasi doświadczeni specjaliści od obsługi Klienta i realizują je w możliwie jak najszybszym czasie, najczęściej do 24 godzin od momentu zgłoszenia.
Jeśli szukasz dostawcy elektroniki, Partnera EMS, chcesz przesłać zapytanie w zakresie produkcji elektroniki na zlecenie?
Zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00, wystarczy wybrać preferowaną formę kontaktu – mail, formularz, telefon, czy media społecznościowe.