+48 42 652 79 44      Panel Klienta
pl
MENU

13. Zgłoszenia

Informacje dotyczące możliwości zgłoszenia naruszeń na podstawie Ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku.

  1. Kim jest sygnalista?
    Sygnalista to osoba, która etycznie zgłasza naruszenia prawa w miejscu pracy. Zgłoszenie to musi być oparte na dowodach i służyć interesowi publicznemu, a nie osobistemu.

  2. Jakie rodzaje naruszeń można zgłaszać?
    Zgłoszenia dotyczą naruszeń związanych z m.in.: zamówieniami publicznymi, zapobieganiem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwem produktów, ochroną środowiska, zdrowiem publicznym, ochroną konsumentów, bezpieczeństwem teleinformatycznym, korupcją i innymi.

  3. Jak można zgłosić naruszenie?
    Zgłoszenie można złożyć do Koordynatora ds. Obsługi Zgłoszeń za pomocą dedykowanej skrzynki mailowej (printorsygnalisci@outlook.com) lub osobiście, wypełniając formularz zgłoszeniowy.

  4. Czy zgłoszenia są anonimowe?
    Tak, tożsamość sygnalisty jest chroniona. Dane osobowe sygnalisty są przechowywane w tajemnicy i dostępne jedynie dla Koordynatora oraz Zastępcy przez 12 miesięcy od momentu zgłoszenia.

  5. Jakie konsekwencje grożą za fałszywe zgłoszenie?
    Fałszywe zgłoszenie może skutkować odpowiedzialnością pracowniczą, rozwiązaniem umowy o pracę, a także karami grzywny, ograniczenia lub pozbawienia wolności do 2 lat.

Panel Klienta